ws = wirtualny system z serwerem archlorda
ks = komputer na którym działa ws (nasz komputer)
kk = klient komputer (komputer kolegi który będzie podłączał się do naszego serwera)
*****************************
I) Komputer który będzie serwerem (ks)
1.) Zamykamy wszystkie okna konsoli serwera na ws
2.) Musimy mieć dostęp do internetu z ws.:
a.) W opcjach połączenia które zapewni internet ws tj. w opcjach protokołu TCP/IP połączenia Local Area Connection 2 ustawiamy wszystko na uzyskaj automatycznie, akceptujemy
b.) Po automatycznym uzyskaniu adresu IP znowu edytujemy opcje protokołu TCP/IP w opcjach połączenia Local Area Connection 2: ustawiamy DNS taki jak IP przypisanej automatycznie bramy domyślnej.
c.) Teraz sprawdzamy przez konsolę na ws czy możemy zrobić np ping onet.pl
Jeśli tak przechodzimy do następnego punktu, jeśli nie próbujemy sposób Vital Sparka:
a.) Na ks w Programie VMWare Player wchodzimy w Virtual Machine Settings, w opcjach kart sieciowych zmieniamy na nat i wszystko na automatycznie,
b.) następnie na ws w opcjach połączenia Local Area Connection 2 też wszystko na uzyskaj automatycznie
Teraz sprawdzamy przez konsolę na ws czy możemy zrobić np ping onet.pl
Jeśli działa przechodzimy dalej, jeśli nie... google: "vmware internet w wirtualnej maszynie konfiguracja".
3.) Instalujemy hamachi na ws z domyślnymi opcjami, zakładamy sieć hamachi
4.) Na ws przez Navicat Prenium szukamy bazy SERVERCONFIG
5.) zmieniamy wszystkie ip w rekordach bazy SERVERCONFIG na ip hamachi ws (które sprawdzimy wpisując ipconfig w konsolę cmd na ws) po czym zapisujemy
6.) Uruchamiamy po kolei konsole serwera, jeśli wystartują bez problemu będzie to oznaczać, że wszystko działa jak należy
*****************************
II) Komputer klient (kk)
Wykonujemy poniższe wskazówki również na ks jeśli oprócz bycia serwerem chcemy też grać
1.) W opcjach protokołu TCP/IP połączenia sieciowego hamachi z powrotem na uzyskaj automatycznie
1.) podłączamy się na kk (i ks) do sieci utworzonej na ws
2.) przerabiamy na kk plik arisen.bat zmieniając adres ip (pogrubiony) na adres hamachi ws, port zostawiamy bez zmian
będzie to wyglądać np tak (fragment):
alefclient.exe /L5.153.75.136:11002 > nul
3.) Włączamy grę przez przerobiony plik arisen.bat
***************************
Niestety hamachi za każdym razem po restarcie programu przypisuje nowy adres IP, dlatego będziemy musieli na ws powtarzać operację edycji tabeli SERVERCONFIG, a na komputerze klienta edytować plik arisen.bat
*******************************************
TestLog:
Windows XP (Serwer) <-> Windows XP (Klient)
testowano: działa
Windows XP (Klient) -> Windows 7 (Serwer)
testowano: działa
Windows 7 (Serwer) <-> Windows 7 (Klient)
nie testowano teoretycznie powinno działać (// mbnq 1.02.2012)
Windows XP (Serwer) <- Windows 7 (Klient)
testowano: problem z połączeniem
W wypadku systemu Windows 7 problem wynika z niepełnej kompatybilności protokołu TCP/IP Windowsa 7 z tym z Windows XP i Windows Serwer 2003 co znamy z testów związanych z innym projektem.
Mówiąc prościej jeżeli serwer przez hamachi założy kolega który ma windows 7, my będziemy mogli podłączyć się do jego serwera na wirtualnej maszynie, ale on (o ironio) przez hamachi do swojego serwera się nie podłączy.
(// są inne możliwe rozwiązania tego problemu, ale nie testowałem ich. Jeżeli ws i ks w takiej sytuacji mogą się pingować w jakikolwiek sposób, powinno się udać podłączyć ks do ws pomijając hamachi. Wtedy Ty zakładając serwer użyjesz inne ip do niego się podłączając niż kolega podłączający się do ws przez hamachi. // mbnq 1.02.2012)
mbnq